Mitt älskade Florens




Under en termin i vackra Italien har jag kämpat, njutit, förvånats och presterat. 
Jag kastade mig in i en helt ny värld som till min lättnad var något som passade mig perfekt.
Att flytta till en ny stad och inte minst ett nytt land är självklart påfrestande i många avseenden, och jag ska inte stryka under mattan med att även denna flytt har haft sina motgångar. Men så här i efterhand kan jag bara le, jag har lämnat restaurangbranschen och allt som kommer med den.
Istället har jag orienterat mig runt på små kullerstensgator, utforskat det enorma utbudet av butiker och restauranger. Unnat mig läxläsning på någon uteservering i eftermiddagssolen med ett glas rött och middag på egen hand. Betat av smakerna i gelatobaren nedanför min lägenhet,vandrat runt i oändlighet bland delikatesserna i saluhallen medan jag smitt middagsplaner för att sedan dimpa ned vid köksbordet och skissa på nästkommande kollektion.
Det har varit en bra höst, det får man väl ändå säga.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0