Florens

 


 

 

Italien tar emot med öppna armar.

För ett par timmar sedan satt jag på tåget mellan Milano och Florens, utanför fönstret låg fortfarande ett tunt snötäcke och det var lite kyligt i vagnarna.

Halvseg som jag var lät jag tiden passera med hjälp av filmen Earth.

Fantastiskt vacker natur film som  fick mig att skratta högt när (Hampus älsklings fågen) "Superb bird" dansade runt på bildskärmen.

Bredvid mig satt en försynt liten dam som gömde sig bakom en stor bok, men jag var mycket medveten om att vad hon egentligen gjorde var att tjuvkika på filmen. Det gjorde mig absolut ingenting men när en scen kom där en leopard i slomotion fångar sin middag och jag såg hur hon rös till kunde jag inte låta bli att vrida datorn lite mer åt hennes håll och le. Hon tittade på mig förskräckt och satte handen som skärm mellan hennes öga och mig. Efter de hade hon näsan i sin bok tills vi kom fram, hhaha stackars tant hon trodde nog att jag var galen. Älskar att ge mig själv ett gott skratt så där på morgonkvisten.

 

Framme efter mycket om och men.

Härliga Ola, vars lägenhet jag skulle komma att låna mötte upp mig på Centralen och hjälpte mig hem med väskorna. Men inte att glömma vilket land vi befinner oss i, självklart var vi tvungna att avnjuta en espresso innan dagen kunde ta fart.

Lägenheten var över förväntan, och det känns fantastiskt att för första gången bo helt själv.

Jag ska snart traska iväg till terminens första lektion, det blir fashion illustration som följs av draping ll, kan inte bärga mig.

 

Ska bli underbart att strosa på dessa små gator igen. Åka från ett vintrigt Sverige till barmark och värmande sol, det börjar knoppa sig och uteserveringarna öppnar nog vilken dag som helst.

 

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0