Bonito Brasilien. Ett litet restips

I förrgår gick jag och hälsade på mina goa bartenders på "The Lion's Fountain".

En pubb som är ett måste för studenter i Florens.

Egentligen inte därför jag uppskattar att gå dit, snarare för härlig personal och skönt häng.

 

Jag pratade med Daniel som jobbar där, han kommer från Brasilen och vi kom osökt in på att språka om dykning.

Han berättade om "Bonito" denna undangömda, fantastiska pärla som är ett måste för alla dykare.

Vattnet är så klart att man tror sig flyga, och här finns en av världens kanske vackraste grottor "Gruta do Lago Azul".

Vattnet är på dom flesta ställen väldigt grunt, så snorkel räcker gott och väl för att uppleva magin som gömmer sig under ytan.

 

Tyvärr hittar jag inte så mycket information om Bonito, men min nästa långresa får blir Brasilien och då kan jag utforska på egenhand  :)



Kommentarer
Postat av: Ninni

Ska det vara nödvändigt att dra iväg ännu längre bort???

2011-02-05 @ 13:43:54
Postat av: Anna Nylén

Ja kära mor, om kameran kan fånga detta på bild måste jag se vad blottaögat har att vänta. Följ med mig vett ja, vi kan sticka när Oktober mörkret kommer. Kanske är dags för en familje semester :)

2011-02-05 @ 15:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0